Chcete podnikať na Slovensku? Chcete lacnejšie a komfortnejšie voziť ľudí? Aká to drzosť!

Autor: Rastislav Antala | 19.1.2015 o 7:30 | Karma článku: 7,31 | Prečítané:  1109x

Spoločnosť RegioJet už konečne má licenciu na diaľkovú autobusovú linku z Banskej Bystrice do Bratislavy, ktorú jej udelil Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK). 

Po absolútne chorých ťahaniciach s bratislavskou a nitrianskou župou, musel šéf spoločnosti RegioJet Radim Jančura zaklopať na dvere, ktorým by sa pravdepodobne najradšej vyhol veľkým oblúkom. Žiadať o povolenie podnikať v kraji, ktorému šéfuje pre veľa ľudí morálne i eticky neprijateľná osoba (rešpektujem vôľu voličov, ale nepáči sa mi) a za to sa s ním nechať odfotiť do novín určite nebolo to, po čom každé ráno túžil. Za všetko pritom nemôže len nezmyselná byrokracia, ale aj neochota predstaviteľov spomínaných samospráv, vedených županmi za Smer-SD a SDKÚ-DS. Nuž, ale z minulosti vieme, že v ich štandardnom operačnom móde je "lacnejšie a lepšie" preložené do "menej pre mňa" a tým pádom neprijateľné. Tak Dovidenia, pán Jančura!!!

Oprava legislatívnych výtlkov

Niet vôbec divu, že s riešením situácie sa ozvalo hneď viacero opozičných poslancov. Návrhy Martina Chrena (verím, že čoskoro už SKOK!), Miroslava Beblavého (Sieť) a dua Jana Kiššová-Ľubomír Galko (SaS) ponúkajú riešenia, zabezpečujúce zjednodušenie vydávania licencií na diaľkovú dopravu. 

Štát, reprezentovaný ministerstvom dopravy, sa začal návrhmi "zaoberať". Nepochopiteľne začalo ministerstvo robiť okolo návrhov ofuky typu...”musíme si dôkladne naštudovať”.... “absentuje vzťah medzi diaľkovou a dotovanou dopravou”... atď, atď. No proste, nezmysly vysvetľujúce "ako sa to nedá" a ani štipka konštruktivity. 

Martin Chren chcel dokonca zakotviť v legislatíve udeľovanie licencií na diaľkovú dopravu automaticky, ak by sa dopravca zaviazal, že na prevádzku diaľkovej linky nebude žiadať dotácie a príspevky od štátu alebo samosprávy. A to by bola LIBERALIZÁCIA! Žiadne povoľovačky, papiere, žiadosti, prosenie úradníkov. A samozrejme – obmedzenie možností korupcie, ktoré vznikajú vždy na miestach, kde je treba vybaviť nejaké povolenie, pečiatku, či súhlas. "Tak to teda nie!!!" povedali si páni na ministerstve.

Vyjadrenia nitrianskej župy o tom, že povolenie na prevádzku linky nevydalo pre plánovanú opravu stanice (a pritom inú linku na podobnej trase bez problémov schválili), sú uveriteľné len pre „ovce“ a podozrenia len podporujú a sú len ďalším dôkazom toho, že hľadali spôsob “ako sa to nedá”. Natíska sa otázka, či si z nás naozaj robia srandu... A hľa, nerobia, oni to myslia úplne vážne!!! 

Zdravá konkurencia napráva trh

Osobne verím, že nová dopravná linka medzi Banskou Bystricou a Bratislavou zlepší kvalitu cestovania mnohým ľuďom a prinesie na dávno rozpracelovaný trh autobusovej dopravy konkurenciu. Ak sa podarilo zvýšiť kvalitu cestovania na železniciach (kde štát súkromnému RegioJetu tiež nezmyselne hádzal a hádže kolená pod nohy), prečo by to nešlo aj v autobusoch?

Nevadí pritom ani spomínané množstvo návrhov na zmenu od viacerých poslancov. Veď čím viac ľudí bojuje za dobrú vec, tým lepšie. Ak sú cieľom nižšie ceny, vyššia kvalita a transparentnosť, tak to platí o to viac. Na ťahu je teraz štát – ministerstvo dopravy, poslanci, aj samotné župy. Takže páni, zodpovední za spravovanie vecí verejných, slúžiacich za peniaze daňových poplatníkov – vyhrňte si rukávy a do práce! 

Ja som za štát, ktorý nekomplikuje občanov život. Takisto som za dobre a zodpovedne spravovanú krajinu. Konkurencia musí vytvárať rámec trhu a nie nezmyselné zásahy štátu. Som za to, aby čo najviac vecí bolo automaticky zakotvených v zákonoch, aby sa zásadne zmenšil priestor pre korupciu a klientelizmus.

Treba hľadať cesty, ako sa to dá. Inak hrozí, že problémy podnikateľov bude musieť riešiť tak, ako v prípade RegioJetu.... Kotleba. Mne sa to akosi nepáči. A vám?

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?